Objectius i competències
Objectius formatius
El grau en Turisme té com a objectius finals:
- Formar professionals capaços de desenvolupar en l’exercici professional:
- activitats de gestió,
- assessorament, i
- disseny de polítiques i plans turístics.
- Formar professionals perquè desenvolupin les activitats esmentades:
- en l’àmbit global de l’organització,
- en qualsevol de les seues àrees funcionals, o
- en la gestió de territoris i destinacions turístiques.
Cal que el graduat conegui l’articulació de totes aquestes àrees funcionals dins dels objectius generals de l’activitat turística i d’aquests amb el context global de l’economia, i ha d’estar en condicions de contribuir amb la seua activitat al bon funcionament i a la millora de resultats de l’activitat turística.
Per aquest motiu, en finalitzar la formació, els estudiants han de posar de manifest la consecució dels objectius següents:
- Identificar i anticipar oportunitats per promoure nous projectes.
- Seleccionar, dirigir i motivar les persones.
- Prendre decisions.
- Dissenyar i executar accions per aconseguir els objectius proposats.
- Avaluar resultats.
- Promoure iniciatives de desenvolupament empresarial.
Competències
Competències generals
- Capacitat d’anàlisi i síntesi.
- Capacitat d’organitzar i planificar.
- Treball en equip i lideratge.
- Capacitat de treballar i d’aprendre de forma autònoma i, simultàniament, interactuar adequadament amb la resta a través de la cooperació i col·laboració.
- Capacitat d'actuar en consideració al rigor, al compromís personal i amb orientació a la qualitat.
Competències específiques
- Capacitat de crear i dirigir una empresa de serveis turístics atenent i donant resposta als canvis de l’entorn en què s’opera.
- Capacitat de desenvolupar les funcions relacionades amb les diferents àrees funcionals d’una empresa turística i institucions.
- Capacitat d'aplicar tècniques instrumentals en l’anàlisi i solució de problemes empresarials i en la presa de decisions.
- Capacitat d'identificar, gestionar i dissenyar estratègies i plans d’ordenació per a territoris i destinacions turístiques d’acord amb els principis de la sostenibilitat.
- Comprensió dels principis del turisme, la seua dimensió espacial, social, cultural, jurídica, política, laboral i econòmica.
- Capacitat de dissenyar productes turístics i definir objectius, estratègies i polítiques comercials.
- Capacitat d'identificar els recursos turístics i avaluar el seu potencial.
- Coneixement i domini de llengües estrangeres.
- Capacitat de prendre decisions de finançament i d’inversió en empreses de serveis turístics.
- Capacitat de relacionar els objectius de la gestió i la gestió turística amb el fi d’aconseguir una experiència satisfactòria turísticament i legítima culturalment.
- Comprensió del marc legal que regula les activitats turístiques.
Competències estratègiques
- Correcta expressió oral i escrita.
- Coneixement i domini de l’anglès com a llengua estrangera.
- Domini de les TIC.
- Respecte i desenvolupament dels drets humans, els principis democràtics, els principis d’igualtat entre homes i dones, els valors propis d’una cultura de pau i altres valors democràtics (Reial decret 1393/2007, de 29 de octubre).